به نقل از روابط عمومی بخشداری کهریزک، امین بابایی در آیین بهره برداری از پروژه بهسازی و ایمن سازی کمربندی دوم تهران که با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار تهران، فرماندار ویژه ری و دیگر مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: استان تهران به عنوان یکی از مهّمترین و تاثیرگذارترین استانها در حوزه حملونقل و ترافیک به لحاظ موقعیت سیاسی و جغرافیایی از اهمیت ویژهای به لحاظ راههای دسترسی برخوردار است که در این میان شهرستان ری با مختصات ژئوپولتیک خاص خود در مسیر گذرگاهی تهران به استان های جنوبی و شرقی کشور، همواره از جایگاه ویژهای برخوردار است.
وی بیان کرد: کمربندی دوم تهران به عنوان پروژهای ملی، شاه راه مواصلاتی جاده ترانزیتی شرق استان تهران به جاده های ترانزیتی جنوب استان از جمله جاده قم و جاده ساوه است.
بخشدار کهریزک افزود: ایمنسازی پروژه کمربندی دوم تهران، علاوه بر کاهش بخش عظیمی از حوادث رانندگی و روانسازی بار ترافیکی موجود، به لحاظ قرارگیری در مسیر واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی همچون مجموعه سردخانه های بزرگ مقیاس، کشتارگاههای صنعتی و به ویژه مجموعه انبارهای بزرگ و کارخانجات سنگین بینالمللی گامی بزرگ و موثر در مسیر تحقق شعار سال «جهش تولید» است.
بابایی تصریح کرد: حجم تردد بالای روزانه صدها خودرو سبک و سنگین در مسیر قطعه دوم کمربندی دوم تهران با ۱۸ کیلومتر طول، همواره به دلیل ضعف ایمنی و خرابی روکش آسفالت یکی از دغدغه های جدی مردم شهرستان ری به ویژه ساکنان بخش کهریزک و همچنین شرکتهای حمل و نقل داخلی و بینالمللی بود که با تلاش شبانه روزی جناب دکتر تقی زاده معاون عمرانی استاندار تهران، جناب آقای دکتر توکلی فرماندار تلاشگر شهرستان ری، جناب مهندس نوروزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان تهران، مجموعه وزارت راه و شهرسازی و جناب سرهنگ خادم رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ محقق گردید.
وی ادامه داد: پروژه کمربندی دوم تهران با حجم آسفالت مصرفی بیش از ۲۰ هزار تن و حجم قیر مصرفی بیش از ۱۰۰۰ تن به طور کامل با ۱۸۰۰ قطعه نیوجرسی بتنی ۶ متری به طول ۱۱ کیلومتر، خطکشیهای ترافیکی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی به طول ۷۸ کیلومتر و ۳۶ کیلومتر شانه سازی حاشیه مسیر، ایمنسازی و ظرف مدت ۵ ماه از آغاز عملیات اجرایی آن با تلاش جهادی مسئولان و بهرهگیری از نیروی کار بومی امروز به مرحله بهرهبرداری رسید.
بخشدار کهریزک در پایان خاطرنشان کرد: بهرهبرداری از قطعه دوم کنارگذر جنوبی تهران حد فاصل جاده ورامین تا اتوبان تهران_ قم با بیش از ۳۰ میلیارد تومان سرمایهگذاری، اینک زیر بار ترافیکی ایمنی قرار گرفته است و امید است در آینده نزدیک با جذب اعتبارات لازم، با اجرای عملیات تعریض و احداث تقاطعهای غیر همسطح، مسیر کمربندی دوم را بتوان از راه اصلی درجه یک به بزرگراه با کیفیتِ ترانزیتی در سطح استانداردهای جهانی نزدیک و گامی موثر در جهت تسهیل در حمل و نقل ایمن برداشته شود.